Dlaczego nadal opłaca się nam drukować katalogi?

Dlaczego nadal opłaca się nam drukować katalogi?

Katalogi prezentujące firmową ofertę przez lata cieszyły się dużą popularnością. Dziś, w dobie powszechnego dostępu do Internetu, coraz więcej firm rezygnuje z ich drukowania. Czy jednak takie podejście jest słuszne? Przegląd zalet katalogów uświadamia, że rezygnując z nich możemy naprawdę wiele stracić.

Po pierwsze – prestiż

Druk katalogów ma sens przede wszystkim dlatego, że w odbiorze klientów i partnerów handlowych podnoszą one prestiż firmy. Oczywiście, natychmiast należy poczynić pewne zastrzeżenie. Nie dzieje się tak zawsze i nie ma wcale pewności, że będzie tak w naszym przypadku. Wszystko zależy od tego, z jaką jakością produktów mamy do czynienia, jak się one prezentują i jakie są im rzeczywiste atuty. Coraz częściej można więc usłyszeć, że jeśli nie chcemy przykładać dużej wagi do ich naprawdę wysokiej jakości – najlepiej, jeśli zrezygnujemy z ich druku.

Po drugie – cała oferta w jednym miejscu

Szacunek do czasu klienta powinien być jednym z najważniejszych założeń każdej firmy, bez względu na to, jaki jest jej profil. Jeśli więc klient chce zapoznać się z firmową ofertą, powinien mieć zagwarantowany dostęp do wszystkich kwestii z nią związanych. Co więcej, dostęp ten powinien być mu zagwarantowany szybko. Katalog pozwala na zrealizowanie tego postulatu, a jego papierowa forma jest często poręczniejsza od elektronicznej.

Po trzecie – wzmocnienie relacji

Drukowanie katalogów warto rozważyć też ze względów czysto marketingowych, okazuje się bowiem, że sam akt ich dostarczania lub wręczania zacieśnia relacje pomiędzy firmą i osobą, która z nią współpracuje. Klienci lubią mieć świadomość tego, że są ważni dla przedsiębiorców i schlebia im okazywanie zainteresowania ich potrzebami. Badania prowadzone przez osoby, które zawodowo zajmują się marketingiem, potwierdzają też, że katalogi są niebywale skuteczne, a ich obecność wpływa korzystnie na decyzje zakupowe. Gdy klient poszukuje informacji przez sieć, zwykle zestawia ze sobą wiele ofert. Katalog przykuwa jego uwagę i kieruje ją na jeden tylko podmiot.

Zobacz też: https://www.viperprint.pl/jak-wybrac-katalog

Podobne wpisy:

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *